Palett med pensel och olika färger.

Medborgarskolan Syd

Varmt välkommen till Medborgarskolan Syd!

Gå med i en studiecirkel - eller starta din egen!

En studiecirkel är en liten grupp människor som utifrån sina behov och intressen söker kunskap. Nu kan du även starta studiecirkel på distans!

Varmt välkommen till Medborgarskolan Syd!

Här hittar du artiklar och information om vår verksamhet.

Gå med i en studiecirkel - eller starta din egen!

Det händer hos Medborgarskolan i Skåne

Läs vidare om "After work"
Två kvinnor som skrattar tillsammans.

After work hos Medborgarskolan Syd

Hos oss på Medborgarskolan har du möjlighet att utveckla din kreativitet och känslan för ett levande material tillsammans med dina kollegor.

Läs vidare om "Diplomutbildningar"
Människor studerar och vidareutbildar sig.

Diplomutbildningar

En diplomutbildning på Medborgarskolan kan vara början till en ny karriär. En diplomutbildning är en yrkesinriktad utbildning där du får ett diplom som bevis på vad du lärt dig.

Läs vidare om "DRAG ACADEMY"

DRAG ACADEMY

Följ med oss till en glittrande värld där du möter några av de färgstarkaste personligheterna inom populärkulturen. Smink, ögonfransar och peruker mixas med teoretisk kunskap och personliga livsöden om att våga sticka ut och vara annorlunda.

Läs vidare om "Bli kompis med din mobil och surfplatta"

Bli kompis med din mobil och surfplatta

Vår vardag styrs alltmer av teknik och Medborgarskolan vill att alla ska kunna vara aktiva medborgare och känna sig delaktiga i samhället. För att inspirera fler till att prova på och lära sig mer om digitala tjänster för att kunna delta i och påverka samhället har vi tagit fram utbildningsmaterialet ”Bli kompis med din mobil”, vilket gäller både för din mobiltelefon och surfplatta.

Läs vidare om "Rusta och matcha 2"

Rusta och matcha 2

Behöver du stöd för att hitta jobb? I samarbete med Arbetsförmedlingen erbjuder Medborgarskolan tjänsten Rusta och matcha 2. Våra handledare har lång erfarenhet av att hjälpa människor till arbete eller studier. Du får ta del av vårt breda nätverk och nära samarbete med näringslivet. Med våra värdefulla kontakter matchar vi dig mot jobb eller utbildningar som passar dig.

Läs vidare om "Tillskärarakademin Malmö"

Tillskärarakademin Malmö

Vi förbereder och handleder dig i din utbildning till fortsatta studier eller ett fortsatt yrkesliv inom mode, textil och design.