Ellinor

ellinor_profil.png

Ellinor undervisar olika nivåer och åldrar i jazzdans och lyrisk jazz. Sedan höstterminen 2016 har hon även huvudansvar för vår nyaste uppvisningsgrupp Elements, som redan hunnit komma på andra plats i danstävlingen Danskarusellen 2017! Ellinor har gått estetiska programmets dansinriktning på gymnasiet i Växjö och därefter Danshandledarlinjen, Danslinjen och Danskompanilinjen på Kristinehamns folkhögskola. Hon har bl.a. jobbat med koreografer som Thomas Bensten & Linn Ragnarsson och varit med och satt ihop en dansföreställning på turné 2013. Ellinor har bl.a. stått på scen i Strömbergshyttan och har dessutom dansat i en Bollywoodfilm! Under 2015 gick hon en 3 månader lång dansutbildning på Broadway Dance Center i New York. 2014 kom Ellinor tillbaka till oss på Kulturama Preparandum och jobbade som kursledare och konstnärligt ansvarig till 2017. I nuläget kombinerar hon sin undervisning med en utbildning i programmering!

Undervisar i

Elements, 10-13 år (uppvisningsgrupp) ⎮ Jazz Forts 2, 9-12 år Gr.1 ⎮ Jazz Forts 3, 13+ ⎮ Jazz Mellan, 15+

Genomförda utbildningar hos oss

Dansledarutbildning Barn - Anatomi, Motorisk utveckling och Träning (2015) ⎮ Dansledarutbildning - Anatomi och Träningslära (2014) ⎮ Dansanatomi 13+ (2011) ⎮ LIM (LedarIntroduktion Medborgarskolan) Del 1 & 2 (2010) ⎮ Ledarutbildning - Dansmetodik (2010)