Julia

Porträtt ledare Julia

Julia är en glad och mycket duktig dansare som har dansat hos oss sedan 2010 då hon började med jazzdans. Sedan dess har hon nog testat de flesta av våra dansstilar och har varit med i alla tre av våra uppvisningsgrupper; KPC, Cheer Prep och Expressions! I nuläget är hon "bara" med i Expressions & Cheer Prep p.g.a. att tiden inte riktigt räcker till. Man kan även se Julia på olika scener, bl.a. som dansare i Växjörevyn som även visades på SVT 2017 men även som bakgrundsdansare till Hanna Göthberg vid hennes singelrelease i Växjö och uppträdande i Stockholm. Under somrarna 2017-2018 kunde man se henne tillsammans med andra av våra dansledare/gamla elever när de dansade bakom olika kända artister i Allsång i Linnéparken. Under hösten 2017 kunde man även se henne i LinneaTeaterns uppsättning av "Jesus Christ Superstar" och under 2018 får ni inte missa att se henne i "Victor/Victoria" med LinneaTeatern. Julia blev intresserad av att även börja undervisa i dans och har därför genomgått några av våra dansledarutbildningar och varit vikarie och nu har hon flertalet egna klasser hos oss!

Undervisar i

Balett Nyb, 6-8 år ⎮ Balett Nyb, 9-12 år (som tolk med Cristian) ⎮ Cheer Prep (med Linn) ⎮ Jazz Forts 1, 6-8 år Gr.2 ⎮ Jazz Forts 1, 9-12 år ⎮ Jazz Forts 2, 9-12 år Gr.2 ⎮ Jazz Funk Ö, 15+ ⎮ Lyrisk Jazz Nyb, 13+

Genomförda utbildningar hos oss

Dansledarutbildning Del 1 (2015) ⎮ Dansledarutbildning Barn - Anatomi, motorisk utveckling och Träning (2015) ⎮ Dansledarutbildning - Anatomi och Träningslära (2014)