Malmö
17 Sep 2024
Tisdagar
Isabella Nitschke

En 8-veckors kurs för dig som vill lära dig verktyg för att bättre hantera stress samt att reducera ångest och oro. Kursen följer Traumaanpassad Yoga Sveriges (TAY) metoder.

Alla upplever vi någon gång i livet perioder eller situationer som känns krävande och ibland ohanterbara. Det kan vara ett stressigt arbete, svårt att få ihop livspusslet, utmaningar i en relation eller kanske en händelse som plötsligt förändrar livet, tex en olycka, sjukdom, förlust eller att vara en nybliven förälder.

Påfrestande situationer kan få oss att hamna i en ond cirkel med för mycket tänkande som skapar oro, svårt att sova och med försämrad fysisk och psykisk hälsa som följd. Det kan upplevas som att man förlorar kontrollen över sig själv och sin kropp. I dessa fall kan man behöva hjälp att återta balansen i sitt liv. Yoga kan utgöra ett verktyg som underlättar denna process på ett behagligt och mjukt sätt.

Genom lätta yogaövningar, andning och rörelse blir du mer medveten om olika beteenden och tankemönster. Varje lektionstillfälle bygger på ett särskilt tema där du introduceras till olika verktyg och metoder för ökad självmedvetenhet och ökad förmåga till stresshantering och minskning av stress i ditt liv.

FÖR VEM?
Kursen är öppen för alla och inga förkunskaper krävs.
Är du intresserad av den här kursen och har pågående trauma eller annan diagnos, är det bra om du kontaktar kursledaren Isabella före start.

KURSLEDARE
Isabella Nitschke, auktoriserad att undervisa Ashtanga yoga av Sharath Yoga Centre i Mysore Indien, samt utbildad Lifecoach och Yogaterapeut för mental hälsa med 130 timmar i traumaanpassad yoga.
Mer information om ledaren hittar du på nedanstående hemsida:
https://ashtangayogamalmo.se/  Epost: info@ashtangayogamalmo.se

KURSMATERIAL
Yogamatta finns att låna i lokalen, du kan också ta med din egen om du vill.

BRA ATT VETA
Du bör ha mjuka kläder som du kan röra dig i utan att fastna. Ät inte en större måltid före kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen.
Priset är redan anpassat och reducerat för att passa tex sjukskrivna och pensionärer.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura
Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Värnhemstorget

Grangatan 2, Malmö