Studiecirklar inom vård och omsorg

Medborgarskolan anordnar studiecirklar och kulturprogram inom vård och omsorg. Vår ambition är att främja hälsa och välbefinnande.

Vi vill bidra till glädje, förströelse och personlig utveckling för såväl äldre som brukare och patienter på boenden och andra ställen runt om i landet. Vi utgår alltid från deltagarnas/de boendes intressen och önskemål.

Några exempel på samarbeten är musiksammankomster, sittdans, pyssel inför högtider, studiecirklar om odling, måleri eller annat som de boende önskar. Vi har även gjort utställningar.

Våra ledare kan oftast besöka er på plats. Har du idéer på hur vi skulle kunna bidra och samarbeta inom vård och omsorg? Kontakta gärna oss via formuläret nedan.

Berättelser från studiecirklar inom vård och omsorg

Läs vidare om "Mindre arbetslöshet med studiecirklar"
Starta studiecirkel med dina vänner

Mindre arbetslöshet med studiecirklar

Det finns ett positivt samband mellan att delta i en studiecirkel och att gå från arbetslöshet till sysselsättning. Störst är skillnaden för utrikesfödda personer med kort utbildning. Det visar en ny studie av forskare vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping.

Läs vidare om "Tänk positivt!"
Glad kvinna kastar snö.

Tänk positivt!

Har du hört den förut? Att styra tankarna åt ett mer positivt håll kan vara svårt men vi behöver göra det för att inte stanna i det negativa. Här får du några tips på vägen.

Intresserad av att starta en studiecirkel inom vård och omsorg?