Malmö
29 Sep 2024
Dag
Isabella Nitschke

Dessa klasser är en "mini-fördjupning" och äger rum vid tre separata tillfällen under hösten 2024, på söndagar efter Mysoreklasserna.

Här får du chansen att djupdyka i teknik av enskilda Asanas, förstå logiken bakom sekvenserna i Ashtanga yoga, utforska olika andnings- och mobilitetsövningar samt att få tips på hur du bäst bygger upp styrka, stabilitet och får svar på olika praktiska frågor.

Varje klass har ett särskilt tema som strävar efter att ge dig inspiration och nya insikter till den fysiska delen av ditt yogautövande. Du utforskar och yogar på ett ett lekfullt vis med målet att fördjupa din förståelse och kunskap för olika Asanas funktioner och dess grundläggande principer.

Man kan delta i enskilda klasser men störst förståelse och behållning får den som deltar vid samtliga tre tillfällen under hösten.

29/9 Andning & kroppslås: breathwork, inre stabilitet och styrka – grunden för en hållbar yogapraktik

27/10 Transitioner/övergångar: tekniker för ”jump back/jump through” bål/skulderstabilitet och styrka

24/11 Månsekvensen: en alternativ praktik för dagar av lägre intensitet med fokus på ben/höft och ryggstyrka och rörlighet

FÖR VEM?
Klasserna innehåller både lättare och mer avancerade övningar och är öppna för alla nivåer av yogautövare utom helt nybörjare.

Antalet platser är begränsat och föranmälan krävs.
Kursen kan komma att ges på engelska om det finns internationella deltagare med.

KURSLEDARE
Isabella Nitschke
Mer information om ledaren hittar du på nedanstående hemsida:
https://ashtangayogamalmo.se/  Epost: info@ashtangayogamalmo.se

KURSMATERIAL

Yogamatta finns att låna i lokalen om du ej har egen med dig.

BRA ATT VETA
Du bör ha mjuka kläder som du kan röra dig i utan att fastna. Ät inte en större måltid innan kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen.

Inga klippkort eller månadskort kan användas för specialklasserna.

English:
Immersion/special class in asana & breath techniques

This class is a "mini-immersion" taking place on three separate occasions in the autumn of 2024 (Sundays after Mysore class). Participants get a chance to dive deeper into the technique of individual asanas, understand the logic behind the sequences in ashtanga yoga, explore different breath and mobility exercises, and get advice on how to best to build strength and stability and/or get answers to other practical questions.
Each class has a special theme that strives to give the participants inspiration and new insights into the physical part of the yoga practice. We explore and do yoga-asana in a playful way with the goal of deepening the participants' understanding and knowledge of the function and basic principles of various asanas.
The classes contain both easier and more advanced exercises and are open to all levels of yoga practitioners except complete beginners. One can take part in individual classes, but attending all three occasions will be the most beneficial (a discount is obtained when booking all three sessions in advance).

29/9 Breath & bandha: breath work, inner stability and strength – the foundation for a sustainable yoga practice
27/10 Transitions: techniques for "jump back/jump through", trunk/shoulder stability and strength
24/11 “Moon sequence” – an alternative practice for days of lower intensity with focus on leg/hip and back strength and mobility

Medborgarskolan - Värnhemstorget