Kristianstad
5 Maj 2024
Dag
Rebecka Magnusson

En dag med olika yogaformer för inspiration och glädje.

Om wokshopen
09.00: Vinyasayoga
Vi inleder med en kort intentionsmeditation och därefter ett mjukt flödande vinyasayogapass. Fokus ligger på elementet eld och på att väcka kroppen till liv och skapa glöd, energi och livskraft till både kropp och sinne.

10.15: Pigg yogafika
Du serveras en grönsmoothie som är en fantastisk energikälla. Till den goda smoothien serveras också en god rawfoodkaka.

10.45: Yinyoga
Ett grundande yogapass. Vi stannar i varje position 3-5min. Fokus på elementet jord, att vila, lösa upp och närvara i stunden.

12.00: Lunch
Vi går ut och äter lunch (ingår ej) eller kan du också ta med lunch.

13.15: Antigravity yoga
Antigravity yoga är en yogaform som bygger på traditionella yogaposer som utförs hängande i en speciell hängmatta el sk yogagunga. Yogagungan är ett fantastiskt hjälpmedel för avlastning för kroppen och ger också en ökad förståelse för alignment.

Här efter avslutar vi dagen.

För vem
För alla, ingen erfarenhet krävs.

Kursledaren
Rebecka Magnusson, certifierad yogalärare, godkänd av yogaalliansen, 500RYT. Rebecka har gått yogautbildning i Stockholm och i Rishikesh, Indien (yogans Mecka). Hon har undervisat sedan 2007 på olika orter i Skåne och Blekinge. Yogan är inspirerade och Rebecka vill gärna förmedla dess effekter som ett verktyg att ta med sig livet. Rebecka anordnar också hälsodagar, yogaresor och jobbar med ayurveda, massage och friskvård. Läs gärna mer på hemsidan www.livochlotus.se

Mjuka lediga kläder rekommenderas.

- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad