Leta jobb på rätt ställe

Ge inte upp hoppet om att hitta jobb när konjunkturen viker! Leta efter jobb i branscher som fortsatt går starkt – såsom dagligvaruhandel, service och omvårdnad – eller specifika yrken – som bussförare och elektriker – som kan passa dig. Kolla yrkesprognoser på Arbetsförmedlingen och googla företag i din region!

Så kan Medborgarskolan vara till hjälp

Vi har väletablerade kontakter med både små och stora arbetsgivare som ökar dina chanser att hitta "dolda" jobb. Vi matchar dig mot utlysta tjänster och anställningsbehov som vi vet finns hos företag i våra nätverk. Vi hjälper dig även med sådana saker som att navigera i sociala medier, testa vilken typ av branscher, företag och jobb som skulle passa dig och vad du eventuellt behöver komplettera för att uppfylla kraven.

Som deltagare i något av våra arbetsmarknadsprojekt stöttar vi dig steg för steg på vägen mot ett nytt jobb. Kontakta Medborgarskolan Arbetsliv eller Wiola direkt för att få veta hur du blir deltagare hos oss!

arbetsliv@medborgarskolan.se
wioletta.woiszel@medborgarskolan.se