Glädjekällan i Linköping

Välkommen till Glädjekällan! Vi är en daglig verksamhet inom LSS i Linköping för vuxna i åldern mellan 18-67 år, med olika former av funktionsvariationer.

Glädjekällan Musik i Linköping har funnits i 15 år och inriktningen är musik, kreativt skapande samt matlagning. Maria Lundberg, som är ansvarig för verksamheten, har en stark övertygelse om att varje människa har något att tillföra den mänskliga gemenskapen och det är också den värdegrund verksamheten vilar på. Glädjekällan Musik i Linköping erbjuder en daglig verksamhet för människor med olika former av funktionsnedsättningar och kan ta emot upp till 30 deltagare.

– Har du ett intresse för musik? Kom till oss på Glädjekällan Musik i Linköping. Vi har roligt tillsammans när vi skapar vår musik och arbetar med kreativt skapande och det nära samarbetet bidrar till att utveckla trygghet, självförtroende och gemenskap. Vi har en egen musikstudio där du kan spela in din egen musik. Vi tillagar även vår egen lunch och äter tillsammans varje dag. Du har möjlighet att ingå i ett kökslag och vara med och laga lunch och baka, säger Maria Lundberg.

Lunchkonsert-på-Collegium-med-Glädjekällan-Musik-Linköping
Lunchkonsert på Collegium med Glädjekällan Musik Linköping

Glädjekällan i Linköping för dig som gillar musik

Hos Glädjekällan Musik sker ditt kreativa skapande sker utifrån din egen förmåga och ditt eget intresse, samtidigt som verksamheten har en viktig social funktion genom att ge struktur i vardagen, skapa en känsla av grupptillhörighet och utvecklar dina emotionella förmågor.

En viktig del i vår verksamhet är att vara ute och uppträda på olika håll i Linköpings kommun. Vi spelar på servicehus och äldreboende och genomför andra konserter som t.ex. på Stadsbiblioteket under deras kulturkväll. Då och då åker vi också på olika utflykter.

Glädjekällans deltagare tillverkar halsband till förmån för cancerfonden.

På initiativ av en deltagares mamma har Glädjekällans deltagare tillverkat och sålt halsband till passerkort till personal på universitetssjukhuset i Linköping.

Överskottet går till cancerfonden. Samarbetet uppmärksammades i Corren och nu kommer efterfrågan av halsband från flera håll. Vi har även fått förfrågan av personer som vill börja jobba hos oss och även nyfikna potentiella deltagare hör av sig. Mycket kul tycker vi!

Klicka här för att se Östgöta Correspondentens (Correns) fina film där halsbanden uppmärksammas från tillverkning hos Glädjekällan, ända fram till användarna på sjukhuset.

Vill du veta mer om Glädjekällan i Linköping? Välkommen att kontakta oss!

Gläjdekällan i Linköping

Föreståndare: Maria Lundberg

Besöks- och postadress: Teknikringen 7, 583 30 Linköping

E-post: maria.lundberg@medborgarskolan.se

Verksamhetschef, Daglig verksamhet

Verksamhetschef: Malin Bergh

Besöks- och postadress: Teknikringen 7, 583 30 Linköping

E-post: malin.bergh@medborgarskolan.se

Ansök om en plats på Glädjekällans dagliga verksamhet

Ansöker till vår dagliga verksamhet gör du via kommunens hemsida: www.linkoping.se

Verksamheten drivs på uppdrag av respektive kommun och är godkänd av IVO (Inspektionen för vård och omsorg). Vi tänker på vår omvärld genom att vara en miljödiplomerad verksamhet.

Bilder från Glädjekällans Musiks verksamhet i Linköping

Vill du veta mer?

Kontrollera en extra gång att dina uppgifter är korrekta innan du klickar på skicka.