För arbetssökande

Vi hjälper dig som är arbetssökande att hitta ditt nästa jobb. Oavsett bakgrund eller förutsättningar finns det alltid möjligheter – för alla.

Medborgarskolan har egna jobbcoacher och handledare som hjälper dig som är arbetssökande. Vi har en bred, lokal förankring över hela Sverige och vi känner väl till det lokala näringslivets behov av kompetens.

Vår engagerade personal jobbar alltid tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Vägen till ett nytt jobb eller tillbaka till arbetslivet kan se olika ut. Läs mer om våra tjänster och hur vi kan hjälpa dig på vägen tillbaka till arbetslivet eller i vägvalet mot en helt ny karriär.

Samarbete med kommuner och Arbetsförmedling

Vi samarbetar bland annat med Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Europeiska Socialfonden och kommuner.

Gå direkt till våra tjänster

Läs vidare om "Rusta och matcha 2"

Rusta och matcha 2

Behöver du stöd för att hitta jobb? I samarbete med Arbetsförmedlingen erbjuder Medborgarskolan tjänsten Rusta och matcha 2. Våra handledare har lång erfarenhet av att hjälpa människor till arbete eller studier. Du får ta del av vårt breda nätverk och nära samarbete med näringslivet. Med våra värdefulla kontakter matchar vi dig mot jobb eller utbildningar som passar dig.

Läs vidare om "Arbetsträning"
Kvinna med kaffekopp i handen.

Arbetsträning

Är du inskriven på Arbetsförmedlingen och behöver arbetslivserfarenhet och referenser för att komma närmare arbetsmarknaden? Då kan arbetsträning eller förstärkt arbetsträning vara något för dig.