Lyft fram dina styrkor

När du förbereder dig för att söka jobb i en lågkonjunktur, är det extra viktigt att du lägger tid på att lyfta fram dina styrkor så att du kan nå din fulla potential. Vilka är dina erfarenheter och intressen? Vad gör dig attraktiv på arbetsmarknaden? Använd gärna andra som bollplank för att hjälpa dig se det du själv kanske inte ser!

Så kan Medborgarskolan vara till hjälp

Tillsammans tar vi fram en individuell plan för dig utifrån dina förutsättningar och med dina personliga mål i fokus, antingen det rör sig om jobb eller studier. Vi tittar på dina erfarenheter, intressen, vad du är bra på och vilka eventuella stödinsatser du kan ha nytta och glädje av – kanske i form av fortbildning inom vår kursverksamhet, studiebesök eller föreläsningar av olika slag eller att boosta ditt självförtroende – allt för att hjälpa dig putsa på din stjärnstatus och bli den du vill vara! Våra erfarna och kunniga coacher finns med som ett stöd längs hela vägen.

Som deltagare i något av våra arbetsmarknadsprojekt stöttar vi dig steg för steg på vägen mot ett nytt jobb. Kontakta Medborgarskolan Arbetsliv eller Camilla Gustafsson direkt för att få veta hur du blir deltagare hos oss!

arbetsliv@medborgarskolan.se
camilla.gustafsson@medborgarskolan.se