Våra lokaler i Karlstad

Medborgarskolan Fanfaren

Fanfaren ligger direkt till höger efter bron över motorvägen vid Klaramotet, bakom NWT huset eller mittemot karolinen.

På Fanfaren kommer vi primärt att bedriva kurser av teoretisk karaktär. Men också kurser inom mat och dryck eftersom vi där kommer ha ett eget utbildningskök. Vi kommer också bedriva bl a YH-utbildningar på dagtid. På Fanfaren samarbetar vi med Globala gymnasiet där vi har möjlighet att använda deras salar under kvällstid och helger.

• Kontor, administration
  • Teoretiska kurser, studiecirklar och utbildningar
  • Kurser inom mat och dryck

Medborgarskolan Herrhagen

Våra lokaler på Herrhagen är fortsatt navet för vår estetiska verksamhet. Keramik, vävning, måleri, dans och kurser inom området kropp och hälsa.

• Estetisk verksamhet
  • Verksamhet inom kropp och hälsa

Medborgarskolans musikhus

På Lamberget har vi vårt största musikhus, som samlar många av våra band i olika genre.

• Replokaler
  • Improvisatorisk musik

Medborgarskolan och Dog-o-rama

Medborgarskolan har en stor verksamhet för hundar och dess ägare, i Karlstad samarbetar vi med Dog-o-rama och stor del av vår verksamhet bedrivs i deras stora hundhall. I Kristinehamn driver vi en egen hundhall, med kurser och utbildningar. Men också med möjlighet att hyra för egen träning.

• Hundkurser

Övriga lokaler

Utöver dessa lokaler hyr vi in vår verksamhet i lämpliga lokaler. Det ger flexibilitet och skalbarhet.