Samarbeta med Medborgarskolan

Tillhör du någon av våra medlemsorganisationer och har idéer om hur ni skulle kunna samarbeta med Medborgarskolan? I ett samarbete utgår vi från era önskemål och förutsättningar och kombinerar det med Medborgarskolans folkbildningsperspektiv.

Exempel på samarbete kan vara en bokcirkel, föreläsningar eller cirklar med särskilda teman som t.ex. aktiesparande.

Om ni väljer att samverka med oss får ni:

• kontakt med våra verksamhetsutvecklare som kan vara bollplank och möjliggörare
  • cirkelledarutbildning för ledare
  • tips på pedagogiskt material, studieguider och studiematerial
  • tillgång till olika nätverk och marknadsföring inom Medborgarskolans kanaler
  • en resurs vid konferenser, seminarier, offentliga samtal och konserter
  • rabatter på studiematerial och kurser
  • rabatt på lokalhyra
  • rabatterade priser om 20% på vår kursverksamhet (gäller inte enskild undervisning, föreläsningar, workshops och diplomutbildningar och kan inte kombineras med andra rabatter)

Samarbetsförfrågan

För att hjälpa våra medlemsorganisationer att ordna en studiecirkel, genomföra ett kulturprogram, annan form av folkbildning eller enbart hyra lokal så ber vi er att fylla i ett kontaktformulär, så kan vi stötta er på bästa möjliga sätt.

När ni har skickat in formuläret hanteras er förfrågan av våra verksamhetsutvecklare som jobbar inom folkbildningen. Ni får återkoppling från oss inom 3-4 arbetsdagar.

Tack för att ni väljer att samarbeta med Medborgarskolan!