Kulturama Grundskolor

Tycker du om att uttrycka dig kreativt och vill utveckla dina konstnärliga sidor? Då kommer du att trivas på Kulturama Grundskolor.

Kulturama Grundskolor har tre estetiska inriktningar som utgår från din lust att agera, sjunga, spela eller uttrycka dig i färg och form. Du får träna på ditt konstnärliga uttryck samtidigt som vi ger dig en bred bas för framtida studier. Grundkriteriet för att söka till Kulturama Grundskolor är att du har ett stort intresse för minst ett av inriktningens ämnen och en stor vilja att utvecklas inom dessa ämnen.

Våra inriktningar

• Bild & Form
  • Musikal
  • Musik & Sång

Våra skolor

Våra tre grundskolor ligger i Hammarby Sjöstad, Danvikstull och Sundbyberg. På alla skolorna arbetar vi långsiktigt med att utveckla våra arbetssätt om hur vi kan göra dig som elev medveten om lärprocesserna. Vi ser direkt en positiv utveckling när du kommer underfund med vilken kapacitet du faktiskt har.

Trygghet är ett annat viktigt och prioriterat område. Vi arbetar aktivt för en bra arbetsmiljö och har ett välutvecklat mentorskap. På Kulturama Grundskolor ska alla bli sedda!

Kulturama Grundskola Hammarby Sjöstad
Virkesvägen 21, Hammarby Sjöstad