Påhlmans Gymnasium

Påhlmans Gymnasium är en central gymnasieskola i Stockholm mitt vid Odenplan. Hos oss kombineras teoretisk och praktisk kunskap inom ekonomi, juridik, samhällskunskap och beteendevetenskap. På Påhlmans Gymnasium får du goda förutsättningar och förståelse för entreprenörskap, affärsliv och samhället som helhet.

Företagande är en del av undervisningen och kanske kommer du stå högt upp på pallen i en UF-tävling, precis som många av skolans företag gjort tidigare.

Vi samverkar med Påhlmans Handelsinstitut som sedan 1881 har ett genuint kvalitetsrykte i utbildningsbranschen.

Våra program

Påhlmans Gymnasium erbjuder två högskoleförberedande program – Ekonomiprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet med vardera två inriktningar.

Ekonomiprogrammet

Vårt ekonomiprogram handlar mycket om kreativitet och att få lära sig teoretisk kunskap på ett roligt sätt genom att få testa på entreprenörskap och Ung Företagsamhet. Inom programmet har vi två inriktningar:

De elever som går Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi har möjlighet att bli Diplomerade Gymnasieekonomer.

Samhällsvetenskapsprogrammet

Samhällsvetenskapsprogrammet är en mycket bred utbildning som ger dig behörighet till en rad olika utbildningar på universitet och högskolor i Sverige och utomlands. Inom programmet har vi två inriktningar:

Adress:

Hagagatan 23 A, Odenplan