Praktisk information

Förskolan ska vara en resurs och ett stöd för dig som vårdnadshavare. Goda kontakter med er är en förutsättning för era barns välmående. Förutom de dagliga samtalen erbjuder vi utvecklingssamtal varje år samt ett föräldramöte varje år.

På utvecklingssamtalet för vi en dialog över kring ditt barns vistelse på förskolan och hur vi på bästa sätt kan stödja ert barns utveckling. Inför sommaren har vi en sommarfest där vi uppmärksammar de barn som slutar och börjar förskoleklass.

Vi har en webbaserad kommunikationsplattform, där du hittar information kring allt som vi gör på förskolan. Vi vill att du ska ta aktiv del i din barns utveckling och vardag på förskolan därför har vi även facebooksida och ett Instagramkonto, där du kan se allt roligt som vi gör.

Öppettider

Kullerbyttan har öppet måndag-fredag mellan 6.00-18.30. Vi har även öppet under sommarmånaderna.

Sjuk- ledighetsanmälan

Om ditt barn blir sjukt eller ska vara ledigt vill vi att ni ringer och meddelar detta innan kl. 9.00. Det går att ringa eller sms:a under hela dygnet.

Kontaktuppgifter:

Avdelning Jordgubben: 073-866 92 80
Avdelning Hallonet: 073-020 09 17
Avdelning Smultronet: 073-866 92 85

Emily Korstanje
emily.korstanje@medborgarskolan.se
Tel: 0533-800 600

Kläder efter väder

Vi är ute varje dag oavsett väder. Barnen behöver därför ha lämpliga kläder såsom stövlar, regnkläder och ombyte. Märk gärna med namn.

Egna tillhörigheter

Barnen får gärna ha med sig snuttefilt, gosedjur eller napp till vilan. Inga leksaker ska följa med.

Arbetstider

Får ni förändrade arbetstider eller behöver ändra barnens vistelsetid ska ni meddela detta både till förskolan och till Säffle kommun genom att fylla i på nätet:

www.saffle.se/placeringar

Föräldraledighet

Vid föräldraledighet har ditt barn möjlighet att vara på förskolan 15 timmar/vecka. För att denna vistelse ska bli så regelbunden som möjligt är den förlagd tis-tors kl. 9.00-14.00.

Allmän förskola

Allmän förskola för tre-, fyra- och femåringar bedrivs under samma tider, men startar 1/9 och avslutas 30/5.

Arbetssökande

Ditt barn har också rätt att delta i verksamheten om du är arbetssökande under det att du aktivt söker jobb. Den tiden görs upp i samråd med personalen. Kommunen rekommenderar 15 timmar.

Ledig = barn hemma.

Placeringar och taxor

Har ni frågor angående placeringar och taxor kontakta Säffle kommun: 0533-681 688

Jordgubbar odlas på Kullerbyttan